U kunt op de wachtlijst van een van onze huizen gezet worden. Dat kan als u een indicatie heeft, of uw indicatieaanvraag in behandeling is. We verwerken aanmeldingen op de volgorde waarop ze bij ons zijn binnengekomen. Soms hebben mensen die crisisopvang nodig hebben voorrang. Meerdere Attent-huizen hebben crisisbedden voor de Wlz.
Hieronder vindt u de wachttijden voor de verschillende soorten zorg en behandeling bij De Oude Plataan. Deze wachttijden zijn gemiddeld, en geven ongeveer aan hoe lang u moet wachten. U kunt geen rechten ontlenen aan deze wachttijden.
- Somatiek, twaalf maanden
- Psychogeriatrie, twaalf maanden
In De Oude Plataan heeft u een eigen appartement. Deze appartementen hebben een telefoon-, radio- en tv-aansluiting. Ieder appartement heeft daarnaast een personenalarmeringssysteem. Om ervoor te zorgen dat u zich echt thuis voelt, kunt u samen met uw familie uw woonruimte inrichten met uw persoonlijke eigendommen en klein meubilair.
De onderstaande plattegronden geven een indruk van onze appartementen:
Dan zijn we er voor u. Want uw klacht is ons verbeterpunt. Attent doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Omdat we u altijd goed van dienst willen zijn horen we het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Wilt u een klacht indienen, kijk dan op de pagina over Klachten en klokkenluiders.
Ieder huis of elke regio van Attent heeft een cliëntenraad. Uw eigen cliëntenraad, die regelmatig aan tafel zit met het bestuur. De leden bestaan uit mensen die al een tijdje bij ons wonen, mantelzorger zijn of op een andere manier een binding hebben met Attent.
Zij zien erop toe dat alles goed geregeld is en u fijn woont op uw locatie. Ze kijken mee als er beslissingen genomen worden die ook over u gaan. Zoals over uw eten, over de dagbesteding, over uw veiligheid, hygiëne of uw geestelijke verzorging.
De Oude Plataan heeft een actieve cliëntenraad; Cliëntenraad Dieren. Zij komen zes keer per jaar bij elkaar. De lokale cliëntenraad staat in verbinding met de centrale cliëntenraad waarin zaken aan de orde komen die voor heel Attent van belang zijn.
Cliëntenraad Dieren stelt zich voor
De cliëntenraad Dieren vertegenwoordigt de bewoners en cliënten van de huizen;
- De Oude Plataan
- Intermezzo
- Hofstaete
- Beverode
- en de cliënten die in Dieren thuiszorg van Attent Zorg Thuis ontvangen.
De cliëntenraad bestaat uit de onderstaande vertegenwoordigers en een onafhankelijk voorzitter:
- Annelies van der Meulen, namens bewoners De Oude Plataan
- Dick Jansen, namens bewoners Hofstaete
- Hein Teunissen-Wallet, namens cliënten Intermezzo
- Trees Bouwmeister, namens bewoners Beverode
- Anne van Buiten, namens bewoners afdeling De Parel/De Twinkel Beverode
- Aly Wolsink, onafhankelijk voorzitter
Er zijn vacatures voor een vertegenwoordiger van de bewoners van afdeling Jasmijn in Hofstaete, van de revalidatieafdeling van Intermezzo en van de cliënten die thuiszorg ontvangen in het gebied Dieren.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad behartigt de belangen van bewoners/cliënten als het gaat om wonen, welzijn en zorg. We denken mee, en spreken vanuit de ervaring van bewoners/cliënten. Zo helpen we Attent haar zorg nog verder te verbeteren.
Dat doen we bijvoorbeeld door te adviseren over het beleid van Attent. Maar ook door gevraagd en ongevraagd advies te geven over onderwerpen die cliënten (indirect) raken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan veiligheid, huisvesting, gezondheid en de benoeming van zorgmanagers.
De cliëntenraad vergadert ongeveer zes keer per jaar. Bij deze vergaderingen is altijd de manager zorg van De Oude Plataan aanwezig. De vergaderdata voor 2024 zijn:
- 21 februari
- 17 april
- 19 juni
- 12 augustus
- 21 oktober
- 9 december
Van deze vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Dit is op te vragen bij de ambtelijk secretaris.
Contact met de cliëntenraad
Heeft u opmerkingen, ideeën, wensen of tips? Die horen we graag! Of als u meer informatie wilt over de cliëntenraad Dieren, dan kunt u contact opnemen met ambtelijk secretaris Sandra de Vlaming. U kunt haar bereiken via 06 51 37 79 60 of s.devlaming@attentzorgenbehandeling.nl.
Meer weten?
Jaarverslag cliëntenraad Dieren 2022
Attent Zorg en Behandeling heeft drie vriendenstichtingen. Daar zijn we erg blij mee. Ze zijn namelijk belangrijk voor het welzijn van onze bewoners en cliënten. Vriendenstichtingen zetten zich in voor aanvullende wensen en behoeften van onze bewoners en cliënten. Bijvoorbeeld op het gebied van activiteiten en projecten. Zij zorgen ervoor dat er, naast de zorg, van alles georganiseerd wordt voor onze bewoners en cliënten. Met deze activiteiten maken zij hun leven nog fijner.
Wat doet de stichting Vrienden van De Oude Plataan?
Voor bewoners van De Oude Plataan is ontspanning en recreatie ontzettend belangrijk. Maar dat kan niet worden betaald met zorgbudget. Daarvoor is de vriendenstichting van De Oude Plataan er. Zij helpen bij de financiering en organisatie van activiteiten. Met deze activiteiten wil de stichting meer mogelijkheden bieden om het welzijn van bewoners te vergroten en hun leefklimaat te verbeteren.
Het bestuur
- Voorzitter: Jan Jansen
- Penningmeester: Tom Algera
- Secretaris: Chris van Gulyk
- Lid: Gerri de Vries-Dijkstra
- Lid: Willy Loerts-van Genderen
De leden van het bestuur ontvangen voor hun werkzaamheden geen beloning. Zij hebben wel recht op vergoeding van kosten die zij maken voor dit werk als bestuurslid.
ANBI en contactgegevens
De stichting Vrienden van De Oude Plataan heeft geen winstoogmerk en heeft een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) toegekend onder RSIN: 815832436.
Inschrijving Kamer van Koophandel: 09148942
Bankrekening: NL68 RABO 0140972714
Secretariaat:p/a Zutphensestraatweg 5, 6953 CG Dieren
Contact: gulykuiper@hetnet.nl
Meer weten?
Woont u in de omgeving van De Oude Plataan? Of in een van de zelfstandige seniorenwoningen of appartementen in de buurt? Dan bent u altijd van harte welkom. Bijvoorbeeld om een praatje te maken of een spel te spelen. Ook kunt u gebruik maken van de thuiszorg van Attent Zorg Thuis. En hebt u geen tijd of energie om te koken of boodschappen te doen? Dan bestelt u wat u nodig hebt bij onze vertrouwde Maaltijdservice. Deze service bezorgt uw maaltijden en boodschappen bij u thuis.
We organiseren regelmatige leuke uitstapjes voor bewoners. Daarnaast is er ook een weekprogramma met allerlei activiteiten. Zo kunt u bijvoorbeeld muziek luisteren, bingo spelen, film kijken, kaarten, biljarten, zang en gymnastieken.
Ook met uw partner kunt u bij Attent Zorg en Behandeling terecht. We hebben in onze huizen geschikte kamers voor partners. Of we u kunnen helpen is afhankelijk van de beschikbaarheid van deze kamers, uw zorgbehoefte en indicatie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de klantenservice.