Er zijn meerdere mogelijkheden om u aan te melden. Dit kunt u zelf doen, maar dit kan ook via de huisarts of ondersteunende hulpverleners. Om bij ons te verblijven heeft u een indicatie nodig voor palliatieve terminale zorg nodig (ELV palliatief). Dankzij de indicatie ELV palliatief betaalt u geen eigen bijdrage en wordt alleen het eigen risico in rekening gebracht.
We gebruiken geen exclusiecriteria en bekijken iedere situatie zorgvuldig. Samen met ons multidisciplinaire team beslissen we of een opname passend is. We leveren hierin maatwerk. In spoedeisende situaties kan een indicatie achteraf geregeld worden.
Hospice De Baroktuin werkt samen met andere organisaties binnen het Netwerk Palliatieve Zorg regio Arnhem en de Liemers. Op de website van Netwerk Palliatieve Zorg vindt u meer informatie over dit netwerk en alle betrokken organisaties.
U kunt op de wachtlijst van een van onze huizen gezet worden. Dat kan als u een indicatie heeft, of uw indicatieaanvraag in behandeling is. We verwerken aanmeldingen op de volgorde waarop ze bij ons zijn binnengekomen. Soms hebben mensen die crisisopvang nodig hebben voorrang. Meerdere Attent-huizen hebben crisisbedden voor de Wlz.
Hieronder vindt u de wachttijd voor de Baroktuin. Deze wachttijd is gemiddeld, en geven ongeveer aan hoe lang u moet wachten. U kunt geen rechten ontlenen aan deze wachttijd.
Palliatieve zorg
- Minder dan twee weken.
Regina Pacis heeft verschillende woonafdelingen met zit/slaapkamerappartementen. Deze appartementen hebben een telefoon-, radio- en tv-aansluiting. Ieder appartement heeft daarnaast een personenalarmeringssysteem. Om ervoor te zorgen dat u zich echt thuis voelt, kunt u samen met uw familie uw woonruimte inrichten met uw persoonlijke eigendommen en klein meubilair.
De onderstaande plattegronden geven een indruk van onze kamers;
Dan zijn we er voor u. Want uw klacht is ons verbeterpunt. Attent doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Omdat we u altijd goed van dienst willen zijn horen we het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Wilt u een klacht indienen, kijk dan op de pagina over Klachten en klokkenluiders.
Attent zorg heeft drie vriendenstichtingen. Daar zijn we erg blij mee. Ze zijn namelijk belangrijk voor het welzijn van onze bewoners en cliënten. Vriendenstichtingen zetten zich in voor aanvullende wensen en behoeften van onze bewoners en cliënten. Bijvoorbeeld op het gebied van activiteiten en projecten. Zij zorgen ervoor dat er, naast de zorg, van alles georganiseerd wordt voor onze bewoners en cliënten. Met deze activiteiten maken zij hun leven nog fijner.
Stichting Vrienden van Regina Pacis
Voor cliënten en zorgmedewerkers is ontspanning en recreatie ontzettend belangrijk. De Stichting Vrienden van Regina Pacis helpt bij de financiering en organisatie daarvan. Met onze stichting willen we meer mogelijkheden bieden om het welzijn van cliënten te vergroten. Om daarvoor te zorgen ondersteunt de Stichting Vrienden van Regina Pacis het verpleeghuis in materiële zin. Onze financiën worden daarbij alleen gebruikt voor ons doel; het vergroten van het welzijn van cliënten. Om dit in de toekomst te kunnen blijven doen, kunnen we alle steun gebruiken.
Het bestuur
Het bestuur is als volgt samengesteld:
- Karel Claus (voorzitter)
- Martien Boerboom (penningmeester/secretaris)
- Rijn Hagedoorn (bestuurslid)
- Ria Grootoonk (bestuurslid)
De leden van het bestuur ontvangen voor hun werkzaamheden geen beloning. Zij hebben wel recht op vergoeding van kosten die zij maken voor dit werk als bestuurslid.
ANBI
De stichting Vrienden van Regina Pacis heeft geen winstoogmerk en heeft een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) toegekend onder RSIN/fiscaal identificatienummer: 815804076.
Het recreatieaanbod voor de cliënten
Met Attent-locatie Regina Pacis bieden we haar cliënten een breed recreatieprogramma aan. Onze ontspanningscommissie houdt goed in de gaten dat daarbij zoveel mogelijk cliënten aan bod komen. Hieronder een greep uit het uitgebreide recreatieaanbod:
- In februari de Carnavalsavond van carnavalsvereniging ‘De Onganse’ en het Spetter Carnavalsbal (met een eigen, prinselijk cliëntenpaar!), georganiseerd door de afdelingen;
- De ‘Bonte Dinsdagavondtrein’ op dinsdag. Hierin treedt regelmatig een keur aan artiesten op;
- Theater- en cabaretvoorstellingen;
- Het inmiddels befaamde jaarlijkse Parkfeest. Een dag waarop we het cliënten in ons mooie park naar de zin maken, met ieder jaar een ander thema. Deze dag wordt volledig door de stichting Vrienden van Regina Pacis gefinancierd;
- Verderop in de zomer de terrasprogramma’s, met iedere keer een andere artiest;
- Concerten door verenigingen en gezelschappen uit de regio en daarbuiten.
Om een aantal van deze programma’s tot een succes te maken is er onder andere een goede geluidsinstallatie vereist. Dit materiaal dient regelmatig (op onderdelen) vernieuwd te worden. Als de kosten hiervan te hoog worden, springt de Stichting Vrienden van Regina Pacis bij. Ook hebben we onder andere verschillende beweegtoestellen, speciale fietsen, legpuzzels, robocats en diverse aankleding voor de afdelingen gesponsord.
Met bovenstaande hopen we u enig inzicht te geven in wat wij zoal voor onze cliënten kunnen betekenen op het gebied van recreatie en welzijn. Uw financiële bijdrage daaraan is zeer welkom!
Wilt u ons helpen met een donatie?
In de hal van locatie Regina Pacis staat een folderstandaard met daarin de folder van de stichting Vrienden van Regina Pacis met daarin een inschrijfformulier voor een eventuele donatie.
U kunt hem ook downloaden:
Folder Stichting Vrienden van Regina Pacis
Inlegvel – Machtigingskaart om Vriend(in) te worden
Wilt u meer weten over de stichting Vrienden van Regina Pacis, dan kunt u contact opnemen met Martien Boerboom. U kunt daarvoor bellen naar 0316 228 183 of mailen naar martienboerboom@hotmail.com.
Ieder huis of elke regio van Attent heeft een cliëntenraad. Uw eigen cliëntenraad, die regelmatig aan tafel zit met het bestuur. De leden bestaan uit mensen die al een tijdje bij ons wonen, mantelzorger zijn of op een andere manier een binding hebben met Attent.
Zij zien erop toe dat alles goed geregeld is en u fijn woont op uw locatie. Ze kijken mee als er beslissingen genomen worden die ook over u gaan. Zoals over uw eten, over de dagbesteding, over uw veiligheid, hygiëne of uw geestelijke verzorging.
Regina Pacis heeft een actieve cliëntenraad; Cliëntenraad Arnhem. Zij komen zes keer per jaar bij elkaar. Deze lokale cliëntenraad staat in verbinding met de centrale cliëntenraad waarin zaken aan de orde komen die voor heel Attent van belang zijn.
Cliëntenraad Arnhem stelt zich voor
De cliëntenraad Arnhem vertegenwoordigt;
- de bewoners en cliënten van Regina Pacis in Arnhem
- en de cliënten die in Arnhem thuiszorg van Attent Zorg Thuis ontvangen.
De cliëntenraad bestaat uit de onderstaande vertegenwoordigers en een onafhankelijk voorzitter;
- Bert Kosmeijer, namens bewoners afdeling Park Sonsbeek, tevens vicevoorzitter
- Emmy Bongers, namens cliënten Dagopvang De Praets
- Ad van de Peppel, namens bewoners afdeling Park Klarenbeek
- Ine Rouwers, namens bewoners afdeling Park Angerenstein
- Mena Meyer, namens cliënten afdeling Park Zypendaal
- Er is een vacature voor de functie van onafhankelijk voorzitter. De vicevoorzitter, Bert Kosmeijer, neemt tijdelijk waar.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad behartigt de belangen van bewoners/cliënten als het gaat om wonen, welzijn en zorg. We denken mee, en spreken vanuit de ervaring van bewoners/cliënten. Zo helpen we Attent haar zorg nog verder te verbeteren.
Dat doen we bijvoorbeeld door te adviseren over het beleid van Attent. Maar ook door gevraagd en ongevraagd advies te geven over onderwerpen die bewoners en cliënten (indirect) raken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan veiligheid, huisvesting, gezondheid en de benoeming van zorgmanagers.
De cliëntenraad vergadert ongeveer zes keer per jaar. Bij deze vergaderingen is altijd één van de managers zorg van Regina Pacis aanwezig. De vergaderdata voor 2024 zijn:
- 12 februari
- 15 april
- 27 juni
- 19 augustus
- 21 oktober
- 16 december
Van deze vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Dit verslag kunt u opvragen bij de ambtelijk secretaris.
Contact met de cliëntenraad
Heeft u opmerkingen, ideeën, wensen of tips? Die horen we graag!
Ook als u meer informatie wilt over de cliëntenraad Arnhem, dan kunt u bellen of mailen naar ambtelijk secretaris Sandra de Vlaming. Zij is bereikbaar via 06 51 37 79 60 of s.devlaming@attentzorgenbehandeling.nl
Meer weten?
Jaarverslag cliëntenraad Arnhem 2022
Ook als u in de omgeving van Regina Pacis woont bent u van harte welkom in ons huis. Ons restaurant Parkzicht en het terras dat grenst aan het park Sacre Coeur zijn toegankelijk voor omwonenden. Deelnemers van de populaire parkwandelingen en fietstochten door het park beginnen dan ook vaak met een kopje koffie op het terras.