Tertzio (1)

Dagbehandeling De Elster Toren

Tertzio in Elst

Wanneer u dementie hebt of last hebt van lichamelijke klachten kunt u terecht op de dagbehandeling ‘De Elster Toren’. Deze dagbehandeling bieden we in ons huis Tertzio, vlakbij het gezellige centrum van Elst.

Contactgegevens

Tertzio – Dagbehandeling ‘De Elster Toren’
Bachstraat 29
6661 CP ELST

Voorzieningen

  • Kapper
  • Fitnessruimte
  • Bibliotheek
  • Grand Café
  • Duofiets
  • Tuin met terras

Tertzio – Dagbehandeling ‘De Elster Toren’
Bachstraat 29
6661 CP ELST

Meer weten

Wilt u weten wat Attent nog meer voor u kan betekenen? Neem dan contact op met de klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 - 17.00 uur.

"*" geeft vereiste velden aan

Vul uw gegevens en opmerking of vraag in, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op. Alle 4 velden zijn vereist om u een reactie te kunnen geven.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Over dagbehandeling ‘De Elster Toren’

Wanneer u dementie hebt of last hebt van lichamelijke klachten kunt u terecht op de dagbehandeling ‘De Elster Toren’. Daar helpen we u om zo lang mogelijk zelfstandig uw leven te blijven leiden zoals u dat wenst. Ons deskundige team ondersteunt u hierbij. Zij werken samen met u én uw naasten of mantelzorgers aan uw (behandel)doelen. Meer over onze dagbehandeling leest u hier.

Ligging

Onze dagbehandeling verlenen we binnen de muren van Tertzio. Dit huis ligt op loopafstand van de gezellige dorpskern van Elst. Het dorpscentrum is dus makkelijk te bereiken.

9, 2
ZorgkaartNederland

Attent Zorg en Behandeling, Tertzio is 35 keer gewaardeerd en heeft een gemiddeld cijfer van 9,2

Alle waarderingen Geef een waardering Zorgkaart Nederland

Tertzio in beeld

ZorgKaartNederland

ZorgkaartNederland is een landelijke website waar cliënten en naasten een waardering kunnen geven over de zorg. Ook Attent Zorg en Behandeling is op deze website te vinden. Laat u voor ons een waardering achter?

Praktische informatie

U kunt op de wachtlijst van een van onze huizen gezet worden. Dat kan als u een indicatie heeft, of uw indicatieaanvraag in behandeling is. We verwerken aanmeldingen op de volgorde waarop ze bij ons zijn binnengekomen. Soms hebben mensen die crisisopvang nodig hebben voorrang. Meerdere Attent-huizen hebben crisisbedden voor de Wlz. 

Hieronder vindt u de wachttijden voor de verschillende soorten zorg en behandeling bij Tertzio. Deze wachttijden zijn gemiddeld, en geven ongeveer aan hoe lang u moet wachten. U kunt geen rechten ontlenen aan deze wachttijden. 

  • Somatiek, zes tot negen maanden
  • Psychogeriatrie, twaalf tot achttien maanden
  • Dagbehandeling, geen tot korte wachtlijst.

Dan zijn we er voor u. Want uw klacht is ons verbeterpunt. Attent doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Omdat we u altijd goed van dienst willen zijn horen we het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Wilt u een klacht indienen, kijk dan op de pagina over Klachten en klokkenluiders.

Ieder huis of elke regio van Attent heeft een cliëntenraad. Uw eigen cliëntenraad, die regelmatig aan tafel zit met het bestuur. De leden bestaan uit mensen die al een tijdje bij ons wonen, mantelzorger zijn of op een andere manier een binding hebben met Attent.

Zij zien erop toe dat alles goed geregeld is en u fijn woont op uw locatie. Ze kijken mee als er beslissingen genomen worden die ook over u gaan. Zoals over uw eten, over de dagbesteding, over uw veiligheid, hygiëne of uw geestelijke verzorging.

Tertzio heeft een actieve cliëntenraad; Cliëntenraad Overbetuwe. Zij komen zes keer per jaar bij elkaar. Deze lokale cliëntenraad staat in verbinding met de centrale cliëntenraad waarin zaken aan de orde komen die voor heel Attent van belang zijn.

Cliëntenraad Overbetuwe stelt zich voor

De cliëntenraad Overbetuwe vertegenwoordigt de bewoners en cliënten van Tertzio in Elst. De cliëntenraad bestaat uit de onderstaande vertegenwoordigers en een onafhankelijk voorzitter:

  • Peter Leyting, namens cliënten afdeling Somatiek
  • Wim Hendriks, namens cliënten afdeling Somatiek
  • Friso van Assema, namens cliënten PG-afdeling
  • Margareth Peperkamp, namens cliënten PG-afdeling
  • Leroy Megens, namens cliënten PG-afdeling
  • Hans Maassen, namens cliënten PG-afdeling
  • Ingrid de Pagter, namens cliënten PG-afdeling
  • Ilona Janssen-Schonenberg, vicevoorzitter
  • Jan Harkema, onafhankelijk voorzitter.

Wat doet de cliëntenraad?

De cliëntenraad behartigt de belangen van bewoners/cliënten als het gaat om wonen, welzijn en zorg. We denken mee, en spreken vanuit de ervaring van bewoners/cliënten. Zo helpen we Attent haar zorg nog verder te verbeteren. 

Dat doen we bijvoorbeeld door te adviseren over het beleid van Attent. Maar ook door gevraagd en ongevraagd advies te geven over onderwerpen die cliënten (indirect) raken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan veiligheid, huisvesting, gezondheid en de benoeming van zorgmanagers.

De cliëntenraad vergadert ongeveer zes keer per jaar. Bij deze vergaderingen is altijd één van de managers zorg van Tertzio aanwezig. De vergaderdata voor 2024 zijn:

  • 29 januari
  • 8 april
  • 24 juni
  • 9 september
  • 14 oktober
  • 2 december

Van deze vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Dit is op te vragen bij de ambtelijk secretaris.

Contact met de cliëntenraad

Heeft u opmerkingen, ideeën, wensen of tips? Die horen we graag!

Of als u meer informatie wilt over de cliëntenraad Overbetuwe, dan kunt u contact opnemen met voorzitter Jan Harkema. Hij is te bereiken via 06 51 29 74 70 of JHarkema1@kpnmail.nl. Ook kunt u contact opnemen met ambtelijk secretaris Sandra de Vlaming via 06 51 37 79 60 of s.devlaming@attentzorgenbehandeling.nl

Meer weten?
Jaarverslag cliëntenraad Overbetuwe 2022

Ook als u in de omgeving woont bent u van harte welkom bij Tertzio. Het Grand Café en het buitenterras zijn toegankelijk voor de inwoners van Elst. Buurtbewoners komen er graag langs om een praatje te maken, voor een snack of om onder het genot van een (koud) drankje uit te rusten na een wandeling. En hebt u geen tijd of energie om te koken of boodschappen te doen? Dan bestelt u wat u nodig hebt bij onze vertrouwde Maaltijdservice. Deze service bezorgt uw maaltijden en boodschappen bij u thuis.

U kunt ook bij ons terecht voor tijdelijk verblijf. Zo kunt u het bijvoorbeeld mogelijk maken dat een familielid dat voor u zorgt een weekje op vakantie kan. Ook bieden we overbruggingszorg. Dat is zorg die u nodig heeft terwijl u wacht op een plek in een zorginstelling. Ook kunt u bij ons terecht voor crisiszorg. Dit is zorg die acuut nodig is en we dus direct moeten bieden.

Samen bouwen we aan de zorg van morgen

Op onze website gebruiken we cookies. Als u op 'weiger' klikt gebruiken we alleen cookies om onze website te verbeteren. Als u op 'accepteer' klikt kunt u bijvoorbeeld ook YouTube video's bekijken. Meer informatie leest u in onze cookieverklaring.