Het liefste hebben we dat u met een verwijzing van uw huisarts of medisch specialist bij ons komt. Dan weten we namelijk direct wat we voor u kunnen betekenen. Maar u kunt ook bij ons terecht zonder verwijzing.
Dan zijn we er voor u. Want uw klacht is ons verbeterpunt. Attent doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Omdat we u altijd goed van dienst willen zijn horen we het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Wilt u een klacht indienen, kijk dan op de pagina over Klachten en klokkenluiders.
Ieder huis of elke regio van Attent heeft een cliëntenraad. Uw eigen cliëntenraad, die regelmatig aan tafel zit met het bestuur. De leden bestaan uit mensen die al een tijdje bij ons wonen, mantelzorger zijn of op een andere manier een binding hebben met Attent.
Zij zien erop toe dat alles goed geregeld is en u fijn woont op uw locatie. Ze kijken mee als er beslissingen genomen worden die ook over u gaan. Zoals over uw eten, over de dagbesteding, over uw veiligheid, hygiëne of uw geestelijke verzorging.
Tertzio heeft een actieve cliëntenraad; Cliëntenraad Overbetuwe. Zij komen zes keer per jaar bij elkaar. Deze lokale cliëntenraad staat in verbinding met de centrale cliëntenraad waarin zaken aan de orde komen die voor heel Attent van belang zijn.
Cliëntenraad Overbetuwe stelt zich voor
De cliëntenraad Overbetuwe vertegenwoordigt de bewoners en cliënten van Tertzio in Elst. De cliëntenraad bestaat uit de onderstaande vertegenwoordigers en een onafhankelijk voorzitter:
- Peter Leyting, namens cliënten afdeling Somatiek
- Wim Hendriks, namens cliënten afdeling Somatiek
- Friso van Assema, namens cliënten PG-afdeling
- Margareth Peperkamp, namens cliënten PG-afdeling
- Leroy Megens, namens cliënten PG-afdeling
- Hans Maassen, namens cliënten PG-afdeling
- Ingrid de Pagter, namens cliënten PG-afdeling
- Ilona Janssen-Schonenberg, vicevoorzitter
- Jan Harkema, onafhankelijk voorzitter.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad behartigt de belangen van bewoners/cliënten als het gaat om wonen, welzijn en zorg. We denken mee, en spreken vanuit de ervaring van bewoners/cliënten. Zo helpen we Attent haar zorg nog verder te verbeteren.
Dat doen we bijvoorbeeld door te adviseren over het beleid van Attent. Maar ook door gevraagd en ongevraagd advies te geven over onderwerpen die cliënten (indirect) raken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan veiligheid, huisvesting, gezondheid en de benoeming van zorgmanagers.
De cliëntenraad vergadert ongeveer zes keer per jaar. Bij deze vergaderingen is altijd één van de managers zorg van Tertzio aanwezig. De vergaderdata voor 2024 zijn:
- 29 januari
- 8 april
- 24 juni
- 9 september
- 14 oktober
- 2 december
Van deze vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Dit is op te vragen bij de ambtelijk secretaris.
Contact met de cliëntenraad
Heeft u opmerkingen, ideeën, wensen of tips? Die horen we graag!
Of als u meer informatie wilt over de cliëntenraad Overbetuwe, dan kunt u contact opnemen met voorzitter Jan Harkema. Hij is te bereiken via 06 51 29 74 70 of JHarkema1@kpnmail.nl. Ook kunt u contact opnemen met ambtelijk secretaris Sandra de Vlaming via 06 51 37 79 60 of s.devlaming@attentzorgenbehandeling.nl.
Meer weten?
Jaarverslag cliëntenraad Overbetuwe 2022
Ook als u in de omgeving woont bent u van harte welkom bij Tertzio. Het Grand Café en het buitenterras zijn toegankelijk voor de inwoners van Elst. Buurtbewoners komen er graag langs om een praatje te maken, voor een snack of om onder het genot van een (koud) drankje uit te rusten na een wandeling. En hebt u geen tijd of energie om te koken of boodschappen te doen? Dan bestelt u wat u nodig hebt bij onze vertrouwde Maaltijdservice. Deze service bezorgt uw maaltijden en boodschappen bij u thuis.
U kunt ook bij ons terecht voor tijdelijk verblijf. Zo kunt u het bijvoorbeeld mogelijk maken dat een familielid dat voor u zorgt een weekje op vakantie kan. Ook bieden we overbruggingszorg. Dat is zorg die u nodig heeft terwijl u wacht op een plek in een zorginstelling. Ook kunt u bij ons terecht voor crisiszorg. Dit is zorg die acuut nodig is en we dus direct moeten bieden.