Mijn cliëntportaal
Ons cliëntportaal heet Caren. Op Caren vindt u of uw vertegenwoordigers alle afspraken die we hebben gemaakt over uw zorg.
Waarvoor gebruikt u het cliëntportaal?
Ons cliëntportaal heet Caren. Vroeger heette het Caren Zorgt. Op Caren vinden cliënten en hun vertegenwoordigers alle afspraken die we hebben gemaakt over hun zorg. Dit noemen we ook het zorgplan. Op Caren kunt u het zorgplan lezen. Maar ook staan er voortgangsrapportages en metingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan metingen van bloeddruk. En nog meer informatie. Zo houden we u via Caren op de hoogte.
Als u dat wilt, kunt u ook zorgen dat andere familieleden of bekenden uw informatie kunnen bekijken in Caren. Dat is bijvoorbeeld handig om uw dagelijkse agenda te zien. Ook kunnen familieleden of andere naasten berichten versturen in Caren. En notities maken om belangrijke afspraken of informatie niet te vergeten.
Goed beveiligd
Caren is een veilig zorgnetwerk voor iedereen die zorg krijgt of zorg geeft. Het is een gebruiksvriendelijk en goed beveiligd systeem. Zo bewaart Caren bijvoorbeeld alleen gegevens op in Nederland, op plekken die ze zelf beheren.
Toegang tot het cliëntportaal
Als u bij ons in zorg komt ontvangt u van ons een koppelcode. Hiermee kunt u of uw vertegenwoordiger de toegang regelen tot Caren. U of uw vertegenwoordiger krijgt dan ook toegang tot uw zorgportaal.
Uw persoonlijke verhaal vastleggen
Voor ons is het fijn om te weten wie u bent. Zo kunnen we nog beter zorg bieden die bij u past. Daarom nodigen we u van harte uit om ‘Mijn Verhaal’ in Caren in te vullen.
Het is bij het invullen van de vragen zeker niet verplicht om alles te beantwoorden. U kunt een vraag overslaan wanneer u deze liever niet wilt beantwoorden. De persoonlijke vragen, geven de zorgmedewerkers meer inzicht in uw levensgeschiedenis. Maar ook over uw dagelijkse gewoonten en uw voorkeuren van bijvoorbeeld eten en drinken.
U kunt in ‘Mijn Verhaal’ ook:
- Persoonlijke wensen en behoeften beschrijven;
- Aangeven wat uw voorkeuren zijn als het gaat om zorg;
- Momenten uit uw leven delen die voor u belangrijk zijn;
- (Persoonlijke) verhalen met foto’s plaatsen.
Dit verhaal noemen we bij Attent ‘Het Persoonlijk Cliëntverhaal’. Het verhaal helpt zorgmedewerkers en betrokkenen bij het zorgen. Invullen doet u door te klikken op het onderdeel ‘Dossier’ en daarna op ‘Mijn verhaal’. Als u ‘Mijn verhaal’ heeft ingevuld of aangepast, laat u het ons dan alstublieft weten? Dan gaan wij het lezen. U kunt ons een bericht sturen via Caren.
Als u kort verblijft op onze revalidatie-afdeling of gebruik maakt van eerstelijns zorg, dan wordt ‘Het Persoonlijk Cliëntverhaal’ niet actief gebruikt.