U kunt op de wachtlijst van een van onze huizen gezet worden. Dat kan als u een indicatie heeft, of uw indicatieaanvraag in behandeling is. We verwerken aanmeldingen op de volgorde waarop ze bij ons zijn binnengekomen. Soms hebben mensen die crisisopvang nodig hebben voorrang. Meerdere Attent-huizen hebben crisisbedden voor de Wlz.
Hieronder vindt u de wachttijden voor de verschillende soorten zorg en behandeling bij Beverode. Deze wachttijden zijn gemiddeld, en geven ongeveer aan hoe lang u moet wachten. U kunt geen rechten ontlenen aan deze wachttijden.
- Psychogeriatrie, zes tot negen maanden
- Somatiek, twaalf tot zestien maanden.
Beverode beschikt over ruime éénkamer- en tweekamerappartementen, inclusief sanitair. De appartementen hebben een telefoon-, radio- en tv-aansluiting. Ieder appartement heeft daarnaast een personenalarmeringssysteem. Om ervoor te zorgen dat u zich echt thuis voelt, kunt u samen met uw familie uw woonruimte inrichten met uw persoonlijke eigendommen en klein meubilair.
De onderstaande plattegronden geven een indruk van onze kamers;
Dan zijn we er voor u. Want uw klacht is ons verbeterpunt. Attent doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Omdat we u altijd goed van dienst willen zijn horen we het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Wilt u een klacht indienen, kijk dan op de pagina over Klachten en klokkenluiders.
Ieder huis of elke regio van Attent heeft een cliëntenraad. Uw eigen cliëntenraad, die regelmatig aan tafel zit met het bestuur. De leden bestaan uit mensen die al een tijdje bij ons wonen, mantelzorger zijn of op een andere manier een binding hebben met Attent.
Zij zien erop toe dat alles goed geregeld is en u fijn woont op uw locatie. Ze kijken mee als er beslissingen genomen worden die ook over u gaan. Zoals over uw eten, over de dagbesteding, over uw veiligheid, hygiëne of uw geestelijke verzorging.
Intermezzo heeft een actieve cliëntenraad; Cliëntenraad Dieren. Zij komen zes keer per jaar bij elkaar. Deze lokale cliëntenraad staat in verbinding met de centrale cliëntenraad waarin zaken aan de orde komen die voor heel Attent van belang zijn.
Cliëntenraad Dieren stelt zich voor
De cliëntenraad Dieren vertegenwoordigt de bewoners en cliënten van de huizen;
- Intermezzo
- Hofstaete
- Beverode
- De Oude Plataan
- en de cliënten die in Dieren thuiszorg van Attent Zorg Thuis ontvangen.
De cliëntenraad bestaat uit de onderstaande vertegenwoordigers en een onafhankelijk voorzitter:
- Annelies van der Meulen, namens bewoners De Oude Plataan
- Dick Jansen, namens bewoners Hofstaete
- Hein Teunissen-Wallet, namens cliënten Intermezzo
- Trees Bouwmeister, namens bewoners Beverode
- Anne van Buiten, namens bewoners afdeling De Parel/De Twinkel Beverode
- Aly Wolsink, onafhankelijk voorzitter
Er zijn vacatures voor een vertegenwoordiger van de bewoners van afdeling Jasmijn in Hofstaete, van de revalidatieafdeling van Intermezzo en van de cliënten die thuiszorg ontvangen in het gebied Dieren.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad behartigt de belangen van bewoners/cliënten als het gaat om wonen, welzijn en zorg. We denken mee, en spreken vanuit de ervaring van bewoners/cliënten. Zo helpen we Attent haar zorg nog verder te verbeteren.
Dat doen we bijvoorbeeld door te adviseren over het beleid van Attent. Maar ook door gevraagd en ongevraagd advies te geven over onderwerpen die cliënten (indirect) raken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan veiligheid, huisvesting, gezondheid en de benoeming van zorgmanagers.
De cliëntenraad vergadert ongeveer zes keer per jaar. Bij deze vergaderingen is altijd één van de managers zorg van Intermezzo aanwezig. De vergaderdata voor 2024 zijn:
- 21 februari
- 17 april
- 19 juni
- 12 augustus
- 21 oktober
- 9 december
Van deze vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Dit is op te vragen bij de ambtelijk secretaris.
Contact met de cliëntenraad
Heeft u opmerkingen, ideeën, wensen of tips? Die horen we graag!
Of als u meer informatie wilt over de cliëntenraad Dieren, dan kunt u contact opnemen met ambtelijk secretaris Sandra de Vlaming. U kunt haar bereiken via 06 51 37 79 60 of s.devlaming@attentzorgenbehandeling.nl.
Meer weten?
Jaarverslag cliëntenraad Dieren 2023
Soms is het fijn om even in een andere omgeving te zijn. Of om uw mantelzorger te ontlasten. Daarvoor hebben wij kamers waarin u kunt logeren. Tijdens het logeren nemen wij de zorg voor u over. Zoveel mogelijk zoals u dat gewend bent. En als u het fijn vindt, houden we uw mantelzorger op de hoogte over hoe het met u gaat.
Locatie en appartement
Voor het logeren hebben we speciale, sfeervolle logeerappartementen ingericht. Het appartement heeft over een eigen douche, toilet en wastafel. Daarnaast is er een divers aanbod aan activiteiten. Natuurlijk kunt u ook naar de kapper en de pedicure.
Wat kunt u van ons verwachten?
Als u bij ons komt logeren, bespreken we van tevoren wanneer u de locatie en de kamer kunt komen bekijken. Daarna kunt u doorgeven of u bij ons wilt komen logeren. Als u hiervoor kiest, komen we daarvoor nog bij elkaar. Dan nemen we samen met u en uw mantelzorger door welke zorg u nu gewend bent te krijgen.
We kijken zorgvuldig met u en uw mantelzorger hoe we u zo goed mogelijk kunnen verzorgen zoals u dat gewend bent. We proberen zoveel mogelijk aan te sluiten bij het dagritme dat u nu gewend bent. Daarna leggen we vast wat we met elkaar besproken hebben.
Onze zorgverleners leveren uw zorg veilig en verantwoord. Als u bij ons aankomt wordt u hartelijk ontvangen door een gastvrouw. Daarna brengen we u naar uw appartement en maken u wegwijs binnen de locatie. De afspraken die we met u gemaakt hebben nemen we nog een keer door. Ook kunt u aan ons laten weten aan welke activiteiten u wenst mee te doen.
Combinatie met dagbesteding of behandeling?
Mocht u behandelingen krijgen, dan kunnen die in de meeste gevallen gewoon doorgaan tijdens het logeren. Bent u gewend om overdag naar de dagbesteding te gaan, dan kijken we samen hoe we dit kunnen combineren met het logeren.
Worden de kosten voor logeren vergoed?
Of de kosten worden vergoed, hangt af van uw situatie. Bekijk hieronder de mogelijkheden:
- Heeft u een Wlz indicatie (MPT of VPT)? Dan is het mogelijk dat logeren binnen de indicatie past en de kosten worden vergoed. Wel betaalt u een eigen bijdrage. Voor meer informatie kunt u terecht bij het CAK (www.cak.nl);
- Bent u aanvullend verzekerd voor zorgkosten? Informeer bij uw zorgverzekeraar of de kosten voor het logeren worden vergoed;
- Worden de kosten niet vergoed, dan kunt u ook op particuliere basis logeren.
Meer informatie?
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden voor logeren? Lees dan deze folder.
Meer vragen? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.30 – 17.00 uur via 0800 288 36 89 of info@attentzorgenbehandeling.nl.
U kunt bij Beverode aan verschillende activiteiten deelnemen, zowel in de knusse huiskamers als in de grote zaal. Denk hierbij aan muziekmiddagen, bingo, kaarten, een film kijken of bloemschikken. Bovendien organiseren onze enthousiaste medewerkers en vrijwilligers regelmatig leuke uitstapjes. U bent van harte welkom bij deze activiteiten.
Ook biedt onze dagbesteding de cliënten in alle huiskamers van Beverode gestructureerde activiteiten aan. Hierbij kunt u denken aan schilderen, muziek maken, spelletjes doen, bewegen en wandelen.
Ook met uw partner kunt u bij Attent Zorg en Behandeling terecht. We hebben in onze huizen geschikte kamers voor partners. Of we u kunnen helpen is afhankelijk van de beschikbaarheid van deze kamers, uw zorgbehoefte en indicatie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de klantenservice.