Het kan voorkomen dat er een wachtlijst is voor onze huizen. Als u een indicatie heeft, of uw indicatieaanvraag is in behandeling, kan u op de wachtlijst geplaatst worden. We verwerken aanmeldingen op de volgorde waarop ze bij ons zijn binnengekomen. Soms hebben mensen die crisisopvang nodig hebben voorrang. Meerdere Attent-huizen hebben crisisbedden voor de Wlz.
Hieronder vindt u de wachttijden voor de verschillende soorten zorg en behandeling bij Kastanjehof. Deze wachttijden zijn gemiddeld. U kunt geen rechten ontlenen aan deze wachttijden.
- Psychogeriatrie, zes tot twaalf maanden
- Somatiek, zes tot twaalf maanden.
Kastanjehof heeft zit-/slaapappartementen. Deze appartementen hebben een telefoon-, radio- en tv-aansluiting. Ieder appartement heeft daarnaast een personenalarmeringssysteem. Om ervoor te zorgen dat u zich echt thuis voelt, kunt u samen met uw familie uw woonruimte inrichten met uw persoonlijke eigendommen en klein meubilair.
De onderstaande plattegrond geeft een indruk van onze kamers;
Dan zijn we er voor u. Want uw klacht is ons verbeterpunt. Attent doet er alles aan om de zorg en dienstverlening zo goed mogelijk op uw wensen af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Omdat we u altijd goed van dienst willen zijn horen we het graag als u vindt dat bepaalde dingen beter kunnen of moeten. Samen bespreken we dat en zoeken we naar een oplossing. Wilt u een klacht indienen, kijk dan op de pagina over Klachten en klokkenluiders.
Ieder huis of elke regio van Attent heeft een cliëntenraad. Uw eigen cliëntenraad, die regelmatig aan tafel zit met het bestuur. De leden bestaan uit mensen die al een tijdje bij ons wonen, mantelzorger zijn of op een andere manier een binding hebben met Attent.
Zij zien erop toe dat alles goed geregeld is en u fijn woont op uw locatie. Ze kijken mee als er beslissingen genomen worden die ook over u gaan. Zoals over uw eten, over de dagbesteding, over uw veiligheid, hygiëne of uw geestelijke verzorging.
Kastanjehof heeft een actieve cliëntenraad; Cliëntenraad Rheden. Zij komen zes keer per jaar bij elkaar. Deze lokale cliëntenraad staat in verbinding met de centrale cliëntenraad waarin zaken aan de orde komen die voor heel Attent van belang zijn.
Cliëntenraad Rheden stelt zich voor
De cliëntenraad Rheden vertegenwoordigt;
- de bewoners van De Boomgaard,
- de bewoners van Rhederhof,
- de bewoners van Kastanjehof in Velp
- én de cliënten die in dit gebied thuiszorg van Attent Zorg Thuis ontvangen.
De cliëntenraad bestaat uit de onderstaande vertegenwoordigers en een onafhankelijk voorzitter:
- Ben Dorland, namens cliënten Rhederhof
- Immy Heemstra, namens cliënten Kastanjehof
- Dicky van Liefland-van de Craats, namens cliënten Rhederhof
- Suzanne Timmer, namens cliënten Rhederhof
- Henk van Zadelhoff, namens cliënten De Boomgaard.
- Catrien Rijk, onafhankelijk voorzitter
Er zijn vacatures voor
- een vertegenwoordiger van de bewoners van Rhederhof – Posbank, etage 1,
- een vertegenwoordiger van de bewoners van Rhederhof – Dorpskerk, etage 2
- en een vertegenwoordiging voor de cliënten van Attent Zorg Thuis in Rheden/Velp.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad behartigt de belangen van bewoners/cliënten als het gaat om wonen, welzijn en zorg. We denken mee, en spreken vanuit de ervaring van bewoners/cliënten. Zo helpen we Attent haar zorg nog verder te verbeteren.
Dat doen we bijvoorbeeld door te adviseren over het beleid van Attent. Maar ook door gevraagd en ongevraagd advies te geven over onderwerpen die cliënten (indirect) raken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan veiligheid, huisvesting, gezondheid en de benoeming van zorgmanagers.
De cliëntenraad vergadert ongeveer zes keer per jaar. Bij deze vergaderingen is altijd de manager zorg van De Boomgaard aanwezig. De vergaderdata voor 2024 zijn:
- 11 januari
- 14 maart
- 23 mei
- 11 juni
- 26 september
- 14 november
Van deze vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Dit is op te vragen bij de ambtelijk secretaris.
Contact met de cliëntenraad
Heeft u opmerkingen, ideeën, wensen of tips? Die horen we graag!
Of als u meer informatie wilt over de cliëntenraad Rheden, dan kunt u contact opnemen met voorzitter Catrien Rijk via 06 23 61 45 88 of catrienrijk@gmail.com.
Ook kunt u bellen of mailen naar ambtelijk secretaris Sandra de Vlaming. U kunt haar bereiken via 06 51 37 79 60 of s.devlaming@attentzorgenbehandeling.nl.
Meer weten?
Jaarverslag cliëntenraad Rheden 2023
Schilderen, bingo en rummikub zijn zo maar een paar van de bekende bezigheden waaraan u vrijblijvend kunt deelnemen. Daarnaast worden er regelmatig nieuwe activiteiten georganiseerd. Zoals een mooi belevingsconcert met verschillende muziekinstrumenten en zang. Onze enthousiaste vrijwilligers en medewerkers organiseren zeer regelmatig van dit soort activiteiten en leuke uitstapjes voor de bewoners.
Ook met uw partner kunt u bij Attent Zorg en Behandeling terecht. We hebben in onze huizen geschikte kamers voor partners. Of we u kunnen helpen is afhankelijk van de beschikbaarheid van deze kamers, uw zorgbehoefte en indicatie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de klantenservice.